امنیت سایبری طبق تعریف، فرآیند محافظت از تجهیزات و داده های مبتنی بر رایانه شما در برابر دسترسی غیرمجاز است. این موضوع دهههاست که رایج بوده است، با این حال، نیاز به امنیت فناوری اطلاعات بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. در عصر دیجیتال امروزی، بیشتر هر کسب و کاری ساختار سازمانی خود را خودکار کرده و فعالیت های مهمی را به صورت آنلاین تغییر داده است. از این رو پشتیبانی امنیت شبکه از اهمیت بالایی برخوردار شده است. اگرچه این کار مجموعه ای از مزایای مختلف را ارائه می دهد، اما راه را برای حملات سایبری هموار می کند. اگر در مورد آن فکر کنید، تمام داده های کسب و کار در سرورها ذخیره می شود و این شامل اطلاعات محرمانه در مورد کسب و کار و مشتریان آنها می شود.
امنیت فناوری اطلاعات
اگر یک هکر موفق شود به این اطلاعات دسترسی پیدا کند، می تواند به طور جدی سازمان را از هر جنبه ای منصرف کند. یک هک موفق در واقع می تواند منجر به سلب مالکیت یک کسب و کار شود، به خصوص اگر هک عمومی شود یا اگر هدفش داده های مشتری باشد. خود را به جای مشتری خود قرار دهید، آیا هرگز در کسب و کاری سرمایه گذاری می کنید که به طور موثر امنیت سایبری را به کار نمی گیرد؟ اگر بدانید که آنها نمی توانند از اطلاعات شما محافظت کنند، آیا اطلاعات شخصی را با شرکتی به اشتراک می گذارید؟ پاسخ بسیار ساده است. القای امنیت فناوری اطلاعات اکنون به یک پیش نیاز در عصر دیجیتال امروزی تبدیل شده است.
حتی اگر کسب و کار شما بهترین رایانه ها، سرورهای برتر یا راه حل های خدمات امنیتی را داشته باشد، یک حمله می تواند همه اینها را بی معنی کند. اگر یک هکر موفق شود به یک سیستم نفوذ کند، به کل شبکه دسترسی پیدا می کند و کسب و کار شما در اختیار آنها قرار می گیرد. علاوه بر این، میزان جرایم سایبری با سرعتی تصاعدی در حال افزایش است. بر اساس یک آمار دولتی، از هر ده کسب و کار، چهار کسب و کار در سال گذشته حملات سایبری را تجربه کرده اند. این عدد این واقعیت را تبرئه می کند که مشاغل باید هر گام ممکن را برای محافظت از داده های خود در برابر هکرها بردارند. قبل از اینکه درباره دلایل مختلفی صحبت کنیم که چرا کسب و کارها باید یکپارچگی امنیت سایبری خود را بهبود بخشند، ضروری است که حالت های مختلفی را که هکرها برای دسترسی به یک شبکه استفاده می کنند را درک کنید.
اشکال مختلف حملات سایبری
اکثر کسب و کارها نمی دانند که نفوذ هکرها به سیستم آنها چقدر آسان است. در زیر فقط نگاهی اجمالی به انبوهی از راههای مختلف است که یک هکر میتواند به شبکه شما نفوذ کند و از مزایای آن استفاده کند.
حمله به اطلاعات ذخیره شده در سیستم های شخص ثالث مانند ابر.
حمله از راه دور به یک سیستم IT.
دسترسی غیرمجاز به لپ تاپ، رایانه یا دستگاه های تلفن همراه.
اختلال در سرویس که دسترسی به شبکه را محدود می کند.
حملات از راه دور به وب سایت های شرکتی
آسیب از طریق بدافزار
نفوذ سیستم
تهدیدات مختلف امنیت سایبری که ممکن است کسب و کار شما در معرض آنها قرار گیرد
اگر کسب و کار شما پروتکل های امنیتی سایبری موثری ندارد، تهدیدات مختلفی وجود دارد که کسب و کار شما ممکن است در معرض آنها قرار گیرد. در زیر به برخی از این تهدیدات اشاره شده است.
نرم افزار بدون وصله
نرم افزار قدیمی
رمزگشایی رمز عبور
حملات DDoS
دانلودهای درایو
حملات باج افزار
حملات بدافزار
کلاهبرداری سایبری
اگر شبکه شما هک شود چه اتفاقی می افتد؟
اگر یک هکر موفق به نفوذ به شبکه شما شود، عواقب آن در بیشتر موارد غیر قابل برگشت خواهد بود. همانطور که قبلا ذکر شد، یک هک موفق در واقع می تواند منجر به سلب مالکیت حتی موفق ترین تجارت شود. پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به شما کمک می کند تا از دسترسی های غیر مجاز جلوگیری کنید. برای بیان بیشتر اهمیت حفاظت از داده های تجاری شما، فهرستی از پیامدهای برتر یک هک موفق را بیان کرده ایم.
1. صدمه سرسام آور به شهرت
اولین پیامدی که یک کسب و کار باید با آن دست و پنجه نرم کند کابوس اجتناب ناپذیر این است که چگونه شهرت شرکت به دلیل هک لکه دار می شود. در بیشتر موارد، این غیرقابل برگشت است زیرا یک شرکت می تواند تمام مشتریان خود را از دست بدهد زیرا یک هکر موفق شده به اطلاعات حساس آنها دسترسی پیدا کند. مشتریان باید به اطلاعات شخصی و جزئیات مالی خود به کسب و کارها اعتماد کنند، اگر متوجه شوند که داده های آنها ایمن نیست، دیگر هرگز به شرکت اعتماد نخواهند کرد. علاوه بر این، پس از یک هک، ادغام یا همکاری با یک نهاد تجاری دیگر برای یک سازمان می تواند بسیار دشوار باشد زیرا آنها هرگز شهرت شرکت خود را به خطر نمی اندازند. در دنیای تجاری، سرقفلی یکی از قویترین داراییهایی است که یک کسبوکار میتواند داشته باشد و اگر به خطر بیفتد، نتایج میتواند دائمی باشد.
2. خسارات مالی قابل توجه
هنگامی که یک هکر به یک سیستم دسترسی پیدا می کند، می تواند از این اطلاعات به نفع خود استفاده کند. هکرها میتوانند اطلاعات شخصی یک کسبوکار را به اشخاص ذینفع بفروشند و همچنین میتوانند شرکت را برای پرداخت هزینههای قابل توجهی در صورت بازگرداندن اطلاعات خود یا دسترسی مجدد به سیستم خود باجگیری کنند. طبق موسسه Ponemon، هزینه های کاهش دهنده برای مشاغل کوچک پس از هک تقریباً 690000 دلار است در حالی که برای مشاغل متوسط هزینه ها می تواند بیش از 1 میلیون دلار باشد. این ارقام ثابت می کند که هزینه های مالی یک هک چقدر می تواند مخرب باشد، به خصوص اگر کسب و کار منابع لازم برای کاهش این هزینه ها را نداشته باشد.
3. کنترل آسیب داخلی
پس از یک هک، مدیریت باید شخصی را مسئول این نقض بداند. هر طرفی که در این نقض نقش داشته باشد، باید مسئول شناخته شود، حتی اگر نقض کاملاً تقصیر آنها نباشد. مدیریت باید برای سایر کارکنان الگو قرار دهد و مدیرانی را که مسئولیت امنیت سایبری را بر عهده داشتند، رها کند. اگر تخلف به دلیل سهل انگاری یک کارمند رخ داده باشد، آنها همچنین باید اقدامات جدی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که تخلفی از این نوع دیگر هرگز تکرار نمی شود. این کنترل آسیب داخلی می تواند برای نیروی کار کاملاً مضر باشد زیرا مستقیماً بر سطح انگیزه آنها تأثیر می گذارد و آنها همچنین امنیت شغلی خود را زیر سؤال می برند.